اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۳۶۱۵۶

پایان کار تیم نایب‌قهرمان جهان با ۵ مدال بازی‌های آسیایی

پایان کار تیم نایب‌قهرمان جهان با ۵ مدال بازی‌های آسیایی
تیم ملی کشتی فرنگی ایران که طی روزهای گذشته در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بعد از آذربایجان نایب قهرمان جهان شده بود، کار خود را در بازی‌های آسیایی با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز خاتمه داد.
۱۵:۴۸ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
وانانیوز|

مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی طی دو روز 12 و 13 مهر در هانگژو به انجام رسید و تیم ملی کشورمان که روز دوم مهر ماه با کسب یک نشان طلای امین میرزازاده، نقره علیرضا مُهمدی و 3 برنز پویا دادمرز، محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی بعد از تیم ملی آذربایجان، نایب‌قهرمان جهان شده بود، در این رقابت‌ها نیز در 6 وزن المپیکی صاحب دو نشان طلا، دو نقره و یک برنز شد.

در روز دوم این رقابت‌ها محمدهادی ساروی و امین میرزازاده در 97 و 130 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، درحالیکه در روز اول نیز امین کاویانی‌نژاد و ناصر علیزاده صاحب دو نشان نقره اوزان 77 و 87 کیلوگرم شده و دانیال سهرابی هم مدال برنز وزن 67 کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

میثم دلخانی در 60 کیلوگرم تنها کشتی‌گیری بود که این رقابت‌ها را بدون مدال ترک کرد.

در وزن 60 کیلوگرم، میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه 7 بر یک سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد و در دور بعدی با نتیجه 4 بر 2 مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، دلخانی حذف شد.

در وزن 67 کیلوگرم، دانیال سهرابی با نتیجه 5 بر 2 یونگ جین رو از کره شمالی و 9 بر صفر هانسو ریو از کره را برد و در نیمه‌نهایی درحالیکه از حریف 7 امتیاز پیش بود، مقابل میرجان شرماخانبت از قزاقستان ضربه فنی شد. او در دیدار رده‌بندی لی لی از چین را برد و به مدال برنز رسید.

در وزن 77 کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد 9 بر 3 کیم هیون وو از کره جنوبی، 5 بر 3 دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان و 1 بر 1 از ریو لیو از چین را برد و در فینال 1-1 مغلوب آکژول محموداف قرقیزستانی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم، ناصر علیزاده هم بعد از عبور از سد آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان، عظیم آناممدوف از ترکمنستان و سونیل کومار از هند، در فینال 4 بر 7 مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن 97 کیلوگرم، محمدهادی ساروی بعد از شکست 6-3 رستم آساکولوف از ازبکستان، با نتیجه 3 بر 1 اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان، 8 بر صفر اسلام اومایف از قزاقستان و 5 بر 1 یی مینگ لی از چین را شکست داد و طلایی شد.

در وزن 130 کیلوگرم، امین میرزازاده که چند روز قبل قهرمان جهان شده بود، 9 بر صفر نانتاوات پانفوک از تایلند، 9 بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان و 3 بر 1 علیخان سیزداکوف از قزاقستان را برد و در فینال هم 1 بر 1 از سد لینگ ژی منگ از چین گذشت و طلای دیگری برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران گرفت.

رده‌بندی نهایی مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) 2- آیتا سوزوکی (ژاپن) 3- هانجائه چونگ (کره جنوبی) و سی یونگ ری (کره شمالی) 8- میثم دلخانی (ایران)

67 کیلوگرم: 1- اندو کاتسوکی (ژاپن) 2- میرجان شرماخانبت (قزاقستان) 3- دانیال سهرابی (ایران) و رازاک بیشیکیف (قرقیزستان)

77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- امین کاویانی‌نژاد (ایران) 3- آزات سادیکوف (قزاقستان) و ریو لیو (چین)

87 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 2- ناصر علیزاده (ایران) 3- سونیل کومار (هند) و ماساتو سومی (ژاپن)

97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- یی مینگ لی (چین) 3- رستم آساکالوف (ازبکستان) و تاکاهیرو تسورودا (ژاپن)
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- لینگ ژی منگ (چین) 3- مین سئوک کیم (کره جنوبی) و علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان)

بنابراین سهم کشورهای آسیایی از 6 طلای توزیع شده در رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی، دو طلا برای ایران، دو طلا برای قرقیزستان بود و ژاپن و ازبکستان هم دو طلای دیگر را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: کشتی کشتی فرنگی
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین